Cum este folosită persuasiunea în Social Media

Să recunoaștem că rețelele de socializare au reprezentat mereu un spațiu virtual ideal pentru a împărtășii cu alții ceea ce gândim, felul în care ne simțim și ce părere avem despre un anumit obiect, acțiune sau concept. Facebook, Instagram, Twitter, Reddit și multe alte platforme de socializare au ajuns cele mai răspândite și folosite metode de persuasiune.

Dr. Robert Cialdini, profesor de psihologie și marketing la Universitatea de Stat din Arizona, vorbește despre șase „arme de influență” folosite în interacțiunea socială, primele trei fiind de o importanță majoră.

Regula de reciprocitate, în cuvintele lui Cialdini, afirmă că ar trebui să ne străduim să răspundem la acțiunile persoanelor din jur dacă acestea se reflectă asupra noastră. De exemplu, dacă cineva ne face o favoare, nu trebuie să rămânem datori, dacă cineva ne oferă un cadou de ziua de naștere, ar trebui să ne amintim ziua lui, dacă primim o invitație la o petrecere, ar trebui să să-i invităm la rândul nostru.

Angajamentul și consecvența – în urma unei decizii sau exprimarea unei atitudini în legătură cu un subiect sau cu orice altceva, ne vom confrunta cu presiuni personale și interpersonale pentru a ne îndeplini angajamentul. Vom răspunde în moduri care să valideze decizia noastră anterioară ca urmare a acestor influențe, a prezis Cialdini.

Validarea socială – A descoperi ceea ce alții cred că este corect este o abordare pe care o folosim pentru a stabili un comportament corect. Considerăm că o acțiune este mai corectă într-o situație dată dacă îi observăm pe alții care o fac. Indiferent că suntem dispuși sau nu să recunoaștem, majoritatea dintre noi rămânem impresionați de numărul de abonați, reacții sau vizitatori pe care îl descoperim la unele persoane.

Dacă vreți să aflați mai multe informații și explicații oferite de Robert Cialdini în legătură cu acest subiect, accesați themarketing.ro. Tot acolo veți găsi și următoarele „arme de influență” despre care vorbește autorul.

Leave a Comment